Mindfulness Baseret Stress Reduktion – 8 ugers MBSR-træningsforløb

Beskrivelse af 8-ugers træning med Mindfulness Baseret Stress Reduktion

Orienteringsmøder:
14. august 17:00 -19:00
4. september 17:00 -19:00
18. september 17:00 -19:00

MBSR-forløb i efteråret 2019:
Opstart: Onsdag den 2. oktober 2019 17:30 - 20:30
Sted:  Metacom – Mejerivej 26, 2690 Karlslunde

MBSR-forløbet herefter
Oktober : 9. , 16. , 23. , 30. alle dage fra 17:30 - 20:00
November: 6. fra 17:30 - 20:00
9. (lørdag) Hel-dag med Mindfulness fra 10:00 - 16:00
13. fra 17:30 - 20:00
20. fra 17:30 - 20:30

Bemærk Første og sidste møde er mødetiden forlænget med ½ time

Pris: 5.000 Kr. eksklusiv moms (Private er fritaget for moms)

Tilmelding: Send en mail til Berit.Weise@metacom.dk eller kontakt Berit på 28 15 25 61

Før opstart på MBSR-forløb, er det vigtigt at du deltager i et orienteringsmøde og får aftalt en personlig snak med Instruktør Berit Weise om dine ønsker og behov. Her vil du også få mulighed for at spørge ind til programmet og forløbet med MBSR træning.

Herefter kan du endelig tilmeldt MBSR, Mindfulness Baseret Stress Reduktion forløbet.

MBSR-forløbet er udviklet af Jon Kabat- Zinn på University of Massachusetts i 1979, og har siden været anvendt med fokus på intensiv forskning over hele verden.

Forløbet er testet og afprøvet nu i 40 år og Berit Weise er uddannet fra Aarhus universitet (Dansk Center for Mindfulness) som Kvalificeret MBSR Instruktør 2019.

 MBSR-forløbet giver dig træning til mindfulness, ved at træne dine evner til at være fuldt ud til stede i dit liv med et bevidst nærvær, samt at være opmærksom på at opleve en højere grad af balance, glæde og evne til at klare hverdagens strøm af udfordringer og oplevelser.

 MBSR-forløbet er et livsbekræftende kursus der fokuserer på at leve sit liv med bevidst nærvær i hvert øjeblik. Med mindfulness trænes du til bedre at kunne forholde dig til alt, hvad der sker i dit liv. Det er en metode, hvor du individuelt træner i fællesskabet og hvor du tager ansvar for dit eget liv, og du gør noget kun du kan gøre for dig selv. Du arbejder med MBSR systematisk med din egen stress, smerte, sygdom og med alle hverdagens nødvendigheder og udfordringer.

Forskningsresultater viser, at personer, som gennemfører et 8-ugers MBSR-forløb: Forøger evnen til at slappe af, forbedrer evnen til at håndtere smerte, oplever mere energi, livsglæde, selvværd, mod, accept og mental styrke, samt forbedret evne til at håndtere både kortvarige og længerevarende stressfyldte situationer.

Mindfulness er noget du allerede har inden i dig – og som med træningen vil blive frigjort til vækst og heling.

 

Beskrivelse af 8-ugers MBSR-forløbet: 

 Hver uge 2½ time pr. uge samt en hel dag 6 timer.

Instruktion i meditation, mindful bevægelse, og samtale om oplevelser og erfaringer. Hjemmearbejde ca. 45 min. -1 time om dagen med mindful meditation og bevægelse efter instruktion fra udleveret materiale, lydfiler og erfaringer fra fællestræning.

Instruktør: Berit Weise, MBSR Instruktør, sygeplejerske, Master i voksen pædagogik.